söndag 8 januari 2017

NÄMEN!?

Alltså blogga lite...ja, varför inte?! Det har ju bara gått nåt drygt halvår sen sist. Har varken läst andras eller funderat på min egen blogg under den här (bebis)tiden, men nu har jag börjat följa några andra igen och då kliar det ju lite i de egna skrivfingrarna. Men det är ingen idé att lova något regelbundet, jag har en hel massa barn, då är det ingenting som funkar regelbundet. Förutom typ att tvätta och så då, den skiten kommer man ju inte ifrån...

Vi är just nu inne på sluttampen av ett väldigt långt jullov. Julie fick gå på lov vid lucia, då började kräksjukan härja på förskolan och det fanns ingen anledning för oss att gå dit och riskera smitta. Så vi har varit hemma i flera veckor, varit friska som nötkärnor och haft det riktigt bra. Men nu börjar det kännas att Julie är redo för lite mer stimulans än vad jag kan erbjuda. Och gissa vad! På onsdag börjar hon inskolning, på min förskola! 
Jag fick en smärre chock i höstas när min chef ringde och talade om att Julie skulle erbjudas plats på vår förskola (vi stod i kö för omplacering men vågade inte ens hoppas på att hon skulle få plats) och då får ju även Freja plats genom syskonförtur. Sån lycka! Lite speciellt kanske att ha barnen på sin egen arbetsplats, och somliga har gjort klart för mig att man inte alls tycker att detta är en bra idé. Men jag och Fredrik tycker det och det är liksom det som räknas. Självklart ska de få gå på den bästa förskolan när de får chansen!
Så Julie börjar nu i veckan och Freja börjar i maj. Spännande!

Den här lilla kråkan alltså, hon bara garvar just nu. Hon tog den där flaskan från Julie igår. "Det gör inget" sa vi, "Freja kan inte dricka ur sugrör." Men hon tog flaskan och drack ur sugröret som om hon aldrig gjort annat och sen skrattade hon som en tok åt oss! Hon är så ball och jag är så glad att vi har fått en så härlig unge som "final". "Sen ska Freja också bli storasyster," säger Julie. Men så kommer det ju inte att bli, nu får det vara bra. Nu vill vi ha roligt med det gänget vi har. (Fast jag skulle bli rik om jag fick en krona för varje gång jag får frågan om när nästa unge kommer!)

Och Julie är sig lik för övrigt.
Fashion never sleeps! Hon älskar styling och krimskrams, och den där klänningen är hennes käraste ägodel, så vacker så...

Nu ska jag lägga mig och se de två sista avsnitten av säsong 3 av Skam. Ni tittar väl på Skam? Antingen tittar man för att man är ungdom eller för att man har ungdom. Lika viktigt både och.

Kanske hörs vi här igen. Om ett halvår? Om en dag? Ingen vet, spänningen, spänningen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar