måndag 9 januari 2017

DORIS

Idag var Fredde ledig, efter att ha jobbat helg, och det har varit trevligt på alla sätt och vis. Det är fortfarande ovant att han jobbar helg, ekonomiskt trevligt naturligtvis, men jag saknar ju honom en smula här hemma.
De sista stora barnen lämnade oss imorse och nu är jullovet officiellt över. Slut med uppesittarnätter för våra ungdomar. Ska bli skönt med rutiner igen.
Vi är kattvakt åt några vänner den här veckan så vi tog en prommis för att mata Siri på förmiddagen. Passade på att gå ner till badet och inspektera isen också, efter Julies önskemål.
Den kändes inte helt safe så vi höll oss på land.
Disigt, gråkallt och lite ödesmättat. Plus att det blåste väldigt kallt därnere så det blev ingen lång vistelse. 
Lilla Rudolf spanade från vagnen. Sen ballade hon ur och blev vansinnigt upprörd så jag tog vagnen och spurtade i förväg hem för att snabbast möjligt få tyst på henne. Hon ledsnar ganska fort på vagnen fortfarande tyvärr.
Väl hemma serverades lunch. Kyckling och rotfruktsgratäng till mig, Fredrik och Julie och lax, potatis och grönsaker till Freja. Men, i vanlig ordning var den "ordentliga" maten helt bortkastad på de två barnen som helt ratade den och sen nöjda pillade i sig endast pasta istället.
Härligt när kylen kan erbjuda rester som duger åt damerna. Tur att hon är så söt när hon äter själv! Först från sitt bord och sen nere på golvet, om man inte är tillräckligt snabb att sopa undan efter hennes vilda måltider.
Vi fick paket från Discshop i brevlådan så när Freja sov middag tittade vi andra på film.
Har sett fram emot att få se den här, man gillar ju Nemo! Jag, mamma och Fredrik tittade medan Julie tappade lite fokus efter ett tag. Upplevde även jag att den var lite segare än Hitta Nemo. Men väldigt fin!
Mamma och Göran stannade på middag. Grymt glad att jag äntligen fick sushi som jag varit toksugen på ett tag!
Det är ju så galet gott! Bortsett från den där bläckfiskbiten, den kan jag vara utan. Och ingefäran, usch!

Igår kom jag med serietips i form av Skam. Jag har sett klart den nu så ikväll blir det att somna till pod istället. Tipsar om Creepypodden, för den som gillar spökhistorier och att bli lite lagom mysrädd. 
Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar