onsdag 25 januari 2017

TWILIGHT ZONE

Det var knappt vi trodde det var sant tidigare ikväll här, när klockan var halv åtta och vi satt framför Farmen med varsin latte och båda barnen sov! 
Alltså va?!
Det är så skönt med rutiner för Julie igen efter vårt långa lov, och det är tydligt att hon är både tröttare och hungrigare nu när hon blir aktiverad och framförallt får vara ute mycket om dagarna. Och Freja har jag lyckats styra nu två dagar till att bara sova middag en gång om dagen och då slocknar hon fint sen vid sju.
Kaffe och min fina man - bra kväll!

Nyfikna på dagens middag? Oh yes, you are.
Falafel, couscousröra, hummus och sallad - så gott! I couscousen är det pesto, ruccola och rödlök, jätteenkelt och precis lika gott.

Annars har jag startat upp ett rensarprojekt idag. Jag vill gå igenom precis alla våra skåp och skrymslen och gömmor och rensa bort precis allt onödigt. Jag är så less på att förvara skrot och skräp i vårt trånga hem och det är så befriande att kasta. Särskilt när det kommit hem tonvis med nya grejer från Gekås. Bort med gammalt!
Jag började bland mina egna kläder och rensade bort två jättekassar med grejer. Plötsligt har jag bättre koll på vad jag faktiskt har och byrålådorna går att stänga utan att man blir svettig.
Fortsatte i badrummet och rensade bort en kasse skräp, grejer som bara fyller upp hyllorna. Gammalt smink, nagellack, onödiga produkter, gamla bebissaker och en massa annat. Nu är jag supertaggad på att fortsätta, tänkte ta barnens kläder och vårt städ(och skräp)skåp imorgon. Om inget annat kommer i vägen. Hälften av barnen på Julies avdelning var sjuka idag, feber och hosta. Jag vågar inte ens tänka på hur länge våra barn varit friska nu. Freja har ju faktiskt aldrig varit sjuk på riktigt, bortsett förkyld när hon var nyfödd och ett dygn med lite feber, det är ju för bra för att vara sant. Och Julie minns jag inte ens när hon var sjuk sist. Det är lite så att man håller andan och bara väntar på att det ska komma...men förhoppningsvis inte! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar