lördag 21 januari 2017

DET VAR LÖRDAG

Strax efter tre inatt började Fredde och pappa rodda för att dra iväg. De kokade kaffe och gjorde mackor och grejer. Jag låg vaken och lyssnade men jag gick inte upp och vinkade av dom. Inte för att jag inte orkade utan för att jag var livrädd för att Freja skulle vakna och tro att det var morgon! 
Men det gjorde hon inte, jag somnade om när Ullaredsgänget dragit och blev väckt av tjattrande bebis strax före sju.

Efter lunch tog vi en prommis i solen och handlade lite lördagsgodis. 
Julie fick en glass. Hon valde en strut med choklad och nötter på. Hon har aldrig ätit nötter förut då vi tog bort det helt när hon hade så mycket knasiga allergiska problem när hon var liten. Men nu har vi lyft bort alla såna förbud och idag fick hon alltså testa. Hon åt upp sin glass på vägen och precis när vi kom hem sa hon; "Mamma, nötterna var inte så goda. De smakade som ekollon." Jag frågade om hon ätit några ekollon, men fick inget svar. Antagligen.
När Freja sov middag tittade jag och Julie på Den 7:e Dvärgen på Viaplay. Sen hade vi en diskussion om huruvida det heter dvärg eller tvärg. En helt meningslös diskussion med en 4-åring, de har ju alltid rätt. De sju små tvärgarna alltså.

Titt som tätt har det kommit samtal och sms från Gekås med frågor om storlekar och önskningar. Jag är så nyfiken på allas shopping och längtar så till de kommer hem imorgon!
Nöjd tjej mellan vändorna i varuhuset. Hon rapporterar att hon fortfarande har en massa pengar kvar och ska in igen imorgon efter frukost. Lycka!

För att blanda upp min ensamhet lite lånade jag Gustav över middag. Han åkte till Ekerö och handlade sushi åt oss.
Så jäkla gott!
Julie fick välja middag helt fritt när vi var på Konsum. Hon valde korv med bröd, det var lite överraskande.
Men hennes reaktion när hon väl serverades sin korv med bröd var desto mindre överraskande utan helt klassisk Julie. Ingen mat idag alltså. 
Här har vi hängt mest, på golvet, som de flesta av våra dagar.
Nu sover Freja och Julie ligger och ser på film. Jag råkar sitta framför P3 Guld-galan och känner knappt igen någon alls. Hopplöst behind alltså. Bäst att sätta på nån gammal rom-com-repris istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar