lördag 28 januari 2017

LIFEHACK

Fredde gick upp med småtjejerna imorse och bakade scones. Det var skönt att få vila en liten stund själv efter ännu en skitnatt. Freja kan verkligen inte sova utan att äta samtidigt, jag är hennes mänskliga napp och det börjar bli riktigt påfrestande.
Efter frukost åkte Julie och Fredrik iväg till loppisen i Troxhammar och sen vidare för lite shopping på Ekerö. Freja och jag tog en långpromenad och sen möttes vi allihop vid Konsum för lördagshandlingen. Ingen jättespännande dag, bara alldeles lagom. Mattis, Bella och Elina kom över på fika efter middagstid, det var mysigt! Tjejerna var glada att få leka ett par timmar. Mattis och Fredde ville umgås lite till så de avslutar kvällen på Nästgården nu.

Lite bilder från dagen:
Fredrik hade fyndat lite till Freja på KappAhl.


Han gillar verkligen gammaldags kläder och var så nöjd med den här klänningen. Han bytte genast om på henne när vi kom hem, så rart!

Jag ville testa ett lifehack jag såg på insta igår.
Att baka bullar med hjälp av färdig pizzadeg. Fyllde degen med nutella och nötter.
Det blev okej men inte kanon. Ett ganska onödigt lifehack för mig dock som lever tillsammans med en fantastisk bagare! Men ibland är det kul att bara testa nåt nytt. 
Freja sover nu i sin säng (i flera minuter till bergis) och Jullan är lyckligt nattad uppe hos Elvira, sån tur har hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar