torsdag 19 januari 2017

GALET

Torsdag redan! En barnvecka som bara försvann, som vanligt, och Julie har gått klart på förskolan för den här veckan. Dagarna går sjukt fort...
Här ställer hon sig gärna om dagarna och spanar ut, bankar och ropar lite. Kanske är det syskonen hon längtar efter, det är ju ganska tomt när det bara är vi två hemma, även om vi har väldigt kul! Hon har ju fått humor, den lilla räkan! Igår när vi åt lunch tappade jag vid två tillfällen lite fisk på mig och båda gångerna skrattade hon högt. Hon skrattar även när hon pruttar samt när hon får vara naken och kissar på golvet, det är nästan det roligaste. Hon är så skön, den här ungen!
Jag försöker göra lite hemmaträning, det tycker hon också är kul. När jag gör plankan ställer hon sig framför mig och sätter sin panna mot min, en liten stund, sen börjar hon klättra. Hon skrattar åt mina rygglyft (det skulle förmodligen många göra...) och när jag gör squats har jag henne i famnen och då är hon alldeles stilla och bara myser.
Sen är det sovdags för Freja och promenaddags för mig. Så skönt att det börjar bli barmark igen (även om det säkert bara är tillfälligt), idag gick vi upp runt Knosterstigen och njöt av utsikten, och solen! Kan man inte få nog av.
Efter middagen kom mamma och Göran på lite torsdagsmys.
Supergod fruktsallad gjorde vi idag, det var ingen ledsen för, varken stora eller små. 
Gustav, som snart ska göra sitt gymnasieval, har varit inne i stan och tittat på en skola ikväll. Han ska gå på ett studiebesök till i nästa vecka, men det börjar klarna lite för honom nu, var det är han önskar att få gå. Jag håller tummarna att allt blir som han önskar. Galet att jag har ett så stort barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar