söndag 15 januari 2017

JÄRNET

God afton och glad Tulpanens dag på er! Hade hoppats på att kanske få en bukett eller så idag, men så blev det tyvärr inte. Får nog köpa mig en egen bukett om jag vill ha en!
Imorgon är det måndag och ny rutinbunden vecka med både förskolebarn och skolbarn hemma, det var längesen! Tycker om när huset är fullt och vi har flyt på rutinerna här. Vi är ett bra team, jag och Fredde. Imorgon kommer pappa dessutom på övernattning! Han brukar inte komma när vi har alla barnen här pga platsbrist men nu hade han lite abstinens efter barnbarnen, plus att det ska göras upp planer inför kommande helgens Ullaredsresa. Mer om den senare!

Idag har det varit jag och mina tre tjejer hemma, eftersom Fredrik jobbade. På förmiddagen tog jag en långpromenad med Freja och passade på att mata katten vi passar för sista gången.
Det var ju sol! Hur skönt som helst, men också hur halt som helst! Svårt att få nåt driv i promenadstegen när man är rädd att ramla och bryta lårbenshalsen (den åldern nu) hela tiden.
Liten ballerina i morgonsol. Den här bodyn med tyllkjol är ett av mina favoritplagg från Julie. Fast Julie var väl ungefär ett och ett halvt år när hon hade den. Får se om den fortfarande passar Fröjdis då...
Elvira är min underhållningshjälte såna här slöa dagar. Hon är så bra på att leka med småttingarna och har en ängels tålamod.
Även om vi båda kan ledsna lite på vår fyraåriga dam och hennes sura tendenser ibland... Lilla Jullan, det blir bra med förskola imorgon igen!
Nu tackar vi för den här veckan och kör järnet in i nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar