onsdag 11 januari 2017

MINNEN

Under mitt bloggnällande om bristen på varmvatten igår så försvann även värmen ut till våra element. Som tur är är det ju inte tjugo minus ute just nu och temperaturen hann bara sjunka till 16-17 grader under natten och det är ju inte så farligt. När vi kom hem på eftermiddagen hittade vi vår fastighetstekniker i badrummet, lite svettig efter att ha kämpat med vår värmepump i ett par timmar. Larmen var (tillfälligt?) hävda, värmen på väg tillbaka både i vattnet och elementen och imorgon kommer proffshjälp från Inneklimat. Det är sista chansen för felsökning, sen vill vi ha ny pump.

Nog om detta! Idag började ju Julie sin inskolning på Skogsbäcken. Hon var lite spänd imorse och ville helst inte gå dit. Hon trodde att jag skulle lämna henne där idag, men när det gick upp för henne att jag och Freja skulle stanna kvar hela dagen, då gick det bra!
Hon har haft en toppendag, min lilla snäcka. Så glad att få leka med nya kompisar i massor och i nya miljöer. "Hon äter väldigt dåligt," berättade jag (bland annat) för Nettan som ansvarar för inskolningen. Och sen åt hon naturligtvis hur bra som helst både till lunch och mellis. Så jäkla härligt att få vara med henne, se henne leka, höra hur hon pratar och resonerar med andra barn och hur hon tar sig an allt det här nya.
Och jag får vara förälder på mitt jobb. Även om jag redan "vet allt" så får vi alla papper att läsa och ta del av. Känns så fantastiskt bra det här!
Freja har gillat att vara på förskolan hon också, inte undra på med all den uppmärksamhet hon får! Hon hade ständigt en ring av barn runt sig.
Suddig bild, men måste ju dokumentera att hon, dagen till ära, hade sin första tofs! Luggen börjar bli lång, men jag vill inte klippa den förrän det går att klippa av en liten tofs. Som ska klistras in i hennes babybok förstås. Hon må vara min fjärde men jag är fortfarande lika löjlig! Jag blir nästan med åren tror jag, minnen och dokumentation blir allt viktigare för mig. Kanske är lite därför jag är tillbaka i bloggen också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar