fredag 20 januari 2017

BUBBEL OCH BAD

Fredag idag och ledig dag för Julie. Freja vaknar alltid på slaget sju och idag var det ju även skolbarn här som skulle upp. Elvira ber alltid om väckning klockan sju men hon går ändå alltid upp vid 6:30 så när jag kommer upp är hon redan klar. Gustav å andra sidan är en annan historia, honom får jag hålla på och väcka x antal gånger innan han slutligen kommer upp och in i duschen. Inte alltid på toppenhumör på morgonen, men vem är det...
Mysig förmiddag på vardagsrumsgolvet. Freja verkligen avgudar Julie och följer hennes varje rörelse. Det är uppskattat för det mesta, men jobbigt när hon vill sitta ifred i soffan med ipaden, eller nåt ätbart, för Freja kommer direkt med sina långa armar och fäktar. 
Efter lunch gick vi och handlade lite. Julie skulle få handla av pappa i delin och hela vägen till Konsum övade hon på att säga; "Hej, kan jag få ett hekto sopressa, tack!" Och det klarade hon galant!
Fanns mycket spännande i disken att titta på idag. "Kolla, det är guldfiskar!" sa hon och pekade på böcklingarna. Så gulligt!
Mamma kom förbi på eftermiddagen och vi drack ett glas bubbel medan jag förberedde middagen som var mitt ansvar idag. Pannbiff, klyftpotatis och pepparsås. Det blev okej.
Pappa dök upp och fick en sen middag och nu är han nattad, precis som övriga i familjen. Elvira och Rebecca sover i Färjestaden och vid fyra imorgon bitti åker de allihop mot Ullared. Kvar hemma blir jag och småtjejerna. Hoppas att de håller sig i skinnet! Kanske får jag nåt fikabesök och förhoppningsvis sushimiddag med min son. 
Avslutar med en bild från badrummet.
Hur man vet att man bor med försigkommen 4-åring; såhär till exempel. Hon har bara haft lite vattenlek. Notera korthållaren i handfatet och den lilla kjolen på tvålpumpen. Nåväl, hon är riktigt bra på att underhålla sig själv i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar