tisdag 10 januari 2017

FROZEN

Bland det bästa på dagen, som jag kan längta SÅ till är ju att äntligen få gå och duscha. När barnen somnat och man får en liten stund för sig själv. Och bli ren dessutom. Livet med småbarn är ju inte kladdfritt direkt. 
Såg fram emot detta även ikväll, meeeen vi har inget varmvatten! Alls. Vår förbannade panna har ännu ett larm (vi väntar fortfarande på att få föregående larm avhjälpt) så ikväll kunde ingen tvätta sig. Vi försökte, både jag och Fredrik, men det var så kallt så jag fick panik och blev helt yr. Skit!
Perfekt timing också inför första dagen på förskolan imorgon, här kommer gänget som luktar lite funky... 

Annars har det varit en rätt soft sista dag av det, nästintill, månadslånga jullovet. Mamma kom förbi på eftermiddagen.
Hon hade med sig årets första semla. Precis vad man behöver! Eller inte... Men den var god, efter att jag karvat bort mandelmassan.
Livet med en fiskhandlare är inget dåligt liv! Finfin gösfilé fick vi till middag idag. Hur gott som helst! Freja vräkte i sig fisk, potatis och broccoli. "Jag vill bara ha skalet på fisken," sa Julie och pillade i sig lite av paneringen, sen var hon klar. Lilla knotan, idag har hon knappt ätit nånting. Förhoppningsvis blir det bättre när hon får komma iväg och aktivera sig lite mer om dagarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar