onsdag 18 januari 2017

CREDITS

Fredrik och jag tittar på dokumentärserien "Om kriget kom". En produktion för Försvarsmakten. 
Så dyker första eftertexten upp och Fredde blir lite lurig...
Nämen! Klart han har ett finger med i den här försvarshistoriska serien. Och ja, det är historia, men ändå mer aktuellt än nånsin.
Medger att jag kanske inte var superfokuserad under alla åtta avsnitten, men det var lika kul att se hans namn varje gång! Han kan, min man!

Idag när jag hämtade Julie blev hon helt förtvivlad. De skulle precis klä på sig och gå ut och hon snyftade mot min hals att "Det är inte roligt att gå hem."
Såna kontraster alltså...så här har hon aldrig varit vid hämtning förut. Hur som helst, Freja sov i vagnen så Julie fick fortsätta sin påklädning och sen stannade vi på gården en stund. Hon fick gunga och sen var det okej att gå hem. Antar (hoppas) att det är nyhetens behag det här och att den heta önskan om att stanna kvar på förskolan varje dag kommer ge sig eftersom.
Väl hemma öppnade vi paket från Lekmer. Julie behövde lite akut nya fodrade gummistövlar. Fanns bara svarta kvar på rean men hon var helt okej med det (trots att hon helst ville ha "regnbågiga").
Sen gick det ju inte att bara köpa stövlar. 
Tröja till Julie
Varsitt par byxor till småtjejerna. 110 i de ena och 86 i de andra, men de såg nästan jämnlånga ut. 
Och lite strumpor, det behövs alltid.

Nu ska jag natta om min minsta och säga godnatt till den största. 
Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar