torsdag 26 januari 2017

FLÄSKLÄPP

Vi fortsatte vårt röj idag, Freja och jag. Saker och ting tar dock lite längre tid än man kanske önskar när ens medhjälpare är nio månader och ständigt en fara för sin egen säkerhet. Men vi kämpade på!
Dagens lilla lass. Från städskåp, badrum och tjejernas rum. Rensandet fortsätter...

Innan hämtning på förskolan gick vi en promenad och på vägen ringer Nettan, min kollega och Julies fröken. Man blir ju genast iskall för man förstår ju att nåt har hänt. Jag svarar och det första som hörs är Jullans snyftningar.
Hon hade fått en gunga i ansiktet med en rejäl fläskläpp som resultat. Jag var bara några minuter därifrån så det var ju bara att rappa på till förskolan. 
Lilla skruttan, hon var så ledsen, hon är verkligen inte van vid att göra illa sig. Det var svullet och lite trasigt i munnen men tänderna verkade sitta fast. Jag ska känna efter ordentligt imorgon igen, är det osäkert så får en tandläkare kika på dom.
Så vi gick hem och tog det lite lugnt. Hon ser verkligen ut som hon gjort en fyllning av överläppen! Tänk att folk betalar för sånt, det är ju bara att fånga en gunga med fejset!

För övrigt ikväll har vi haft tvättstuga, jag har hjälpt mamma betala räkningar och jag har beställt lite skor. Och nu har vi tittat på Mandelmanns Gård - vilken dröm alltså! Vi drömmer ju om gårdslivet, både jag och Fredde, men det känns ganska fjärran... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar