tisdag 24 januari 2017

GLASS, HJORT OCH BRÅK

Gustav skulle komma efter skolan idag och hämta med sig lite grejer hem till pappa. Vi möttes upp utanför förskolan och hämtade Julie tillsammans. Hon blev så otroligt glad! Det var första gången han har var med där. En av mina äldre kollegor frågade mig lite försynt om det verkligen var Gustav jag hade med mig, kunde han verkligen ha blivit så stor?! Sånt som tonåringar älskar att få höra!
Vi gick hem, och de två äldsta barnen fick varsin glass. Det tyckte det minsta lilla barnet var väldigt orättvist.
Tur då att hon har så bra tiggar-skills
Från den ena...
...till den andra, de var lika snälla och delade med sig båda två. Bara små smulor, tills jag sa stopp, jag vet, hon är  liten och ska inte få nåt socker egentligen, men det är ju så gulligt! Och vi borstar hennes två små risgryn. 

Vet inte hur intressant det är med våra middagar, men jag har liksom inte så mycket mer spännande att komma med en sån här dag.
Skaresta-skjuten och väldigt ekologisk biff av kronhjort, och en sallad, himmelskt gott! En fräsch och nyttig middag. Men det tog vi igen sen med en liten ostbricka till Farmen när barnen somnat. Han är ju inte bara fiskhandlare, min man, utan även ost-dito. Och man måste ju vara bekant med produkterna man säljer! Idag hade han köpt hem en mojitomarmelad som han säljer. Den var väldigt speciell och jag hade lite svårt att avgöra om jag tyckte om den eller inte.
Nog om det! Nu ska jag försöka sova och hoppas på en bättre natt än mina två föregående. Freja sover tydligen bara om hon får äta samtidigt och jag kan inte riktigt sova ammandes längre. Så det bråkar vi lite om på nätterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar