måndag 4 januari 2016

VERKLIGHET, SYND OCH NYÅRSLÖFTEN

Idag var det tillbaka till verkligheten efter skön ledighet och sedvanlig dygnsvändning för både stora och liten. Julie har man ju fått väcka runt 10-snåret på förmiddagarna så jag trodde att det skulle bli lite kämpigt imorse, men icke. Hon har ju längtat till sin förskola, som tur är, så hon hoppade glatt upp vid halv sju som önskat. Skönt!
Jag har jobbat och svarat synnerligen många gånger på hur jag mår och hur länge till jag ska jobba. Det är fint med omsorg, men väldigt svårt att svara på den andra frågan. Det var längesen jag jobbade i full barngrupp på så vis som det är meningen så jag vet inte hur påfrestande det kommer att vara. Idag var det lugnt på jobbet och jag har till största del suttit i personalrummet och skrivit utvärdering och månadsbrev, men jag känner mig ändå sliten och otillräcklig när jag kommer hem. Det är trist.
Efter att ha sett den här florera på nätet i helgen var vi tvungna att testa. Julie fick vara med mig och "baka". 
Tre ingredienser; smördeg, choklad och ägg.
Ett proffs till hjälp med penslingen.
Tjugo minuter i ugnen - voilà! Ett syndigt mäktigt och chokladigt bakverk, värdig vilken nyårslöftesinfriare som helst. Själv har jag bara lovat att vara en bra människa och ta bästa möjliga hand om min familj - är det inte nog så säg? Tänk vilken underbar värld vi skulle leva i om alla lovade detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar