lördag 9 januari 2016

SAMLADE, LÖRDAGSGODIS OCH BABYBILDER

Igår kom Gustav och Elvira hem igen och det känns alltid bra. Att samla sin flock. Det tycker Julie också.
Hon har lekt och gosat med både syster 
och bror. Det är mycket kärlek i vår lilla pärla just nu. "Jag älskar dig," talar hon om för oss i familjen hela tiden. Samtidigt som hon testar gränser med lite knasiga beteenden som att slåss och ge tjuvnyp. Hon blandar och ger, så att säga.
Vi vaknade upp till vackert snölandskap idag. Inte helt lätt att dra pulka på gångvägarna dock då de grusas (inte sandas) i vansinniga mängder. Hoppas de kommer vara lika frikostiga med gruset senare i vinter när det är glansis på vägarna och jag är höggravid och livrädd. Jag är alltid rädd för att halka i vanliga fall och att vara gravid på vintern har jag ju aldrig testat förut, men det känns läskigt att halka runt med magen.
Efter pulkaturen var det hem och äta lördagsgodis framför film. En av veckans bästa stunder enligt barnet. Fast hon längtar till förskolan och nya avdelningen och det gör mig glad!
På eftermiddagen fick jag ett ryck och satte in Julies alla bebisbilder i hennes album. Hur många som helst, väldigt skönt att få gjort. En sån där grej som kan ligga och gnaga i att-göra-samvetet. Jag uppdaterade och satte även bilder i hennes babybok. Kan ju vara bra att jobba undan lite av det här innan nästa baby kommer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar