lördag 2 januari 2016

BRING IT ON 2016!

Vi firade in det nya året här hemma hos oss tillsammans med mamma, Göran, Mattis, Bella, Elina, Ludde och alla våra barn. Nyår är ju ingen högtid för småbarnsfamiljer direkt, och den känns mindre viktig ju äldre man blir. Men vi hade en mysig och lugn kväll och åt massor av god mat.
Lite bilder!
Fredde stod förstås för matlagningen. Jättegod kycklingtoast till förrätt. Den enda rätt jag fotade.
Huvudrätten tillagades delvis här ute. Grillad fläskkarré, potatisgratäng och rödvinssås. Till efterrätt bakade han en choklad- och jordgubbspaj med vispgrädde. Ja, vi blev mätta allihop.
De här två var glada och busiga hela kvällen. När Elina hade sin julklänning på sig så skulle Julie förstås också ha det.
Efter middagen gick vi ut och smällde några raketer för barnen. Julie blev både förtjust och fascinerad av det här med tomtebloss, det var en rolig ny upptäckt!
Barnen somnade vid 22-tiden och sov gott över tolvslaget.
Vi andra stod ute i trädgården och såg på Stenhamras diverse fyrverkerier. Det var alldeles lagom och sen var jag trött.

Nu har vi välkomnat ett nytt år. Jag ser fram emot 2016, året då vi kommer få vårt sista barn och jag ska njuta av mitt livs sista föräldraledighet. Bland annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar