fredag 29 januari 2016

UTFLUGNA, FLICKVÄN OCH ENGELSKA

Jag hade i stort sett rätt om kvällen. Elvira var resklar hem till mormor och Göran redan när jag kom hem från jobbet. Vi hann ses en liten stund, sen åkte de.
Gustav hade vi i alla fall glädjen av att få äta middag med, sen försvann han. Först till fritidsgården och sen hem till flickvännen för övernattning. De firar en månad tillsammans idag. Jag försöker förlika mig med tanken och känslan, att min förstfödde, mitt lilla barn, har en flickvän. Och hur sjukt är det egentligen, att jag har ett barn i magen, och ett som sover över hos sin tjej?! Ganska tufft.
Gustav och resten av killarna i hans klass var på studiebesök på ungdomsmottagningen i veckan. Jag hoppas att han lyssnade noga...

Annars, seg kväll i soffan. Julie har varit gosig (och glad över att få ha ipaden) och Fredrik har stödvilat lite. Jullan var så söt, hon är så fascinerad av engelska. Hon tittar på mycket klipp på engelska på youtube och hon lär sig snabbt. Hon kan räkna långt, kan färgerna och frukter och sånt. Nu frågar hon också ofta om ord, vad heter näsa på engelska osv.
Vi tittade på Skavlan nu ikväll och när en amerikansk sångerska blev intervjuad tittade Julie upp från paddan. "Hon pratar på engelska," sa hon. "Mamma, när jag blir stor önskar jag att jag kan prata engelska som den flickan."
Så gulligt! Och det kommer hon garanterat kunna göra, betydligt tidigare än i vuxen ålder antagligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar