söndag 17 januari 2016

RASTNING OCH TIDIG KVÄLL

Helgen bara försvann, i vanlig ordning. Julie var lite galen och vaken inatt. Synnerligen besvärad av nästäppa och snor och skit. Trodde att hon skulle vakna upp och vara sjuk idag, men det verkar lugnt. Fredrik har behandlat hennes lilla näsa med näsolja och det verkar ha hjälpt. Hoppas på att få slippa vab under mina sista veckor på jobbet. 
Vi har fixat lite hemma idag. Fredrik skriver på sin bok och funderar väl emellanåt på hur han tänkte när han gick med på att skriva den under såna familjeförhållanden som han har. Det är sällan lugnt och stillsamt här, menar jag. Men han kämpar på i de stunder som erbjuds.
Vi gick till förskolegården på förmiddagen och rastade Julie och Elvira. De åkte lite på kullen och hade skoj, men man blir ganska snabbt kall. I alla fall om man är tre år och spinkig. Och tydligen även om man är 35 och raka motsatsen...
Lilla skrotfian <3
Och min stora fina tjej. Som kom direkt från övernattningsfesten till utelek och är så gullig med sin lillasyster.
Middag blev det idag på Nästgården, det var ingen ledsen över. Men jag är ju så gravid och tråkig. När jag har ätit mat behöver jag typ lägga mig på rygg efteråt för jag blir både trött och sprängfärdig. Och det funkar ju inte på restaurang... Men det gör jag nu. Tidig kväll och jag ska glo på Walking Dead tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar