onsdag 6 januari 2016

SLÖTT, STOR MAGE OCH LITEN KONSTNÄR

Gode tid, vilken slö dag! Man blir ju lite lätt förvirrad av en sån här ledig dag mitt i veckan. Var helt säker på att det var söndag en god del av dagen.
Men att slöa har jag inget emot. Jag är förkyld, igen, ont i halsen och snorig som tusan. Gå ut i femton minusgrader var inget jag var sugen på direkt, men två promenader har jag tagit. Julie ville gå till backen och åka pulka, men efter att ha dragit henne i pulkan till Konsum och tillbaka var hon stelfrusen och ville gå in. Inte mig emot.
Vårt barn får sitta på bordet och äta lunch och se på film! Ringa soc anyone? Jag bryr mig faktiskt inte om var hon sitter, bara hon äter nåt. Några pastabitar till lunch och lite sky från rådjursgrytan till middag. Men det räcker uppenbarligen för växer gör hon. Jag rensade hennes byrå på urvuxna kläder idag. Tyckte inte att det var längesen jag gjorde det sist. Det är så sorgligt att lägga bort kläder som hon inte längre kan ha tycker jag. Det är främst byxor som inte längre funkar, allt jag köpte i Ullared i september är till exempel för litet redan. 104 är det som gäller på underkroppen medan hon fortfarande kan ha 92 upptill :)
Nåväl, får väl se om jag får använda hennes kläder igen. På en lillasyster.
Imorgon går jag in i vecka 28 och det känns just idag som om magen har ökat betydligt i storlek - känner mig plötsligt jättegravid. Och trött, men det är inget nytt.
Idag hände det här för första gången. Julie ritade sin första gubbe. Hon har vägrat förut. Nu satt vi andra vid middagsbordet och hon sprang iväg för att rita. Jag bad henne rita ett ansikte med ögon och mun.
"Jag kan inte," sa hon "Men jag ska försöka!"
Så kom hon med den här, och vi jublade och jag sparade den genast i babyboken. Men hon fick sannerligen feeling för efter bara en liten stund hade hon ritat den här.
Det är hela familjen, så jäkla underbar! Det är jag som har stora tuttar (med tuttemjölk, det var viktigt) och nedanför mig och Fredrik har hon ritat lilla bebisen. Högst upp ligger Rebecca och sover bredvid den svarta bollen som är Elvira med jättemycket hår. Jag är så stolt över henne, det är superhäftigt när det här med ritandet lossnar.
Teckningen fick en guldram och sen bestämde hon att den skulle stå bredvid sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar