onsdag 27 januari 2016

CHECK PÅ BESIKTNING OCH REA

Hepp! Veckan rullar på. Igår var jag inte mycket för världen. Gick hem från jobbet på eftermiddagen med vidrig ryggvärk (fogar) och däckade. Vilket gjorde att jag missade både personalmöte och föräldramöte hos Elvira. Kände mig otroligt deppig och värdelös över detta. Avskyr när viljan finns men kroppen sviker och det blir allt vanligare nu.
Men det fina är att jag är ändå så pass lindrigt drabbad av den här foglossningen att jag mår bra när jag vaknar på morgonen igen - vilan hjälper, och jag får börja varje dag på noll igen. Det är skönt. Jag misstänker att det var halkan som sabbade mig igår. Spände mig så jävligt när jag gick och det går ut över ryggen direkt. Men idag har jag mått riktigt bra. Därför är jag inte riktigt redo för sjukskrivning, det finns lite mer att ge. Även om min arbetsgivare kanske skulle önska att jag kastar in handduken nu på måndag när min vikarie börjar.
Jag hade besiktning på mvc idag och allt var toppen. Blodtrycket har sjunkit och var riktigt bra, precis som alla andra värden. Jag bestämmer själv när jag vill sluta jobba, satte upp en läkartid till den 12 februari för att ha nåt att gå efter. Vi får se hur det blir.
Bebis hade vänt sig helt nu och låg med huvudet ner, efter att ha legat på tvären ett tag. Misstänkte det utifrån trycket neråt. Hjärtljuden var fortfarande riktigt låga "pojkljud". Det här gäckande könet alltså...
Tog den sedvanliga turen på KappAhl efter mvc. Halva reapriset kör de nu och jag fyndade en kasse till Julie.






Lite mörka bilder, de svarta plaggen är jättefina men det syns inte riktigt. Roligt att handla när man får såhär mycket för tre hundra spänn.
Och Jullan blev glad! Hon tyckte allt var fint och drog genast på sig Frost-pyjamasen.
Nu ska preggotanten sova. Efter nåt avsnitt av The Walking Dead. Ens egna bekymmer känns så futtiga jämfört med zombieapokalypsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar