söndag 31 januari 2016

VÅRLURENDREJERI, GULASCH OCH PRAO

När man tittar på den här bilden, och bortser från Julies overall, så kan man nästan tro att det är en vårdag. Det var ju faktiskt ganska skönt ute idag, om man höll sig i solen. Det är lätt att drömma sig iväg och inbilla sig att våren är på väg, särskilt om man börjar pyssla och fixa på tomten som vi gjorde. Men det är ju faktiskt vinter bra länge till och vi kommer få mer snö och elände innan våren är på riktigt.
Lagade en favorit i repris till middag. Köttfärsgulaschen, fast utan chili den här gången. Carlsberg 0,0 i glaset. Det var gott, alla barnen åt och var glada.
Har huvudet fullt av saker jag behöver fixa och ta tag i innan bebis så nu på kvällen har jag skrivit listor. En lista över saker som ska ordnas, och en lista över saker som ska köpas. Det blev en del.
På fixalistan står, utöver allt bebisrelaterat, praoplats till Gustav. När hamnade det ansvaret på eleverna? När jag gick i skolan ordnade skolan praoplatserna, men nu ska ungarna göra det själva. Svårt när man är fjorton år och trumpen och livrädd att behöva göra nåt pinsamt eller tråkigt eller nåt man absolut inte ska jobba med när man blir stor,. Känner lite panik över det här, men har satt Gustav på att ringa runt till lite ställen till att börja med. Känns som att det kommer bli svårt.
Ny vecka drar igång imorgon. Min näst sista på jobbet har jag tänkt mig. Hoppas att mina planer går i lås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar