tisdag 12 januari 2016

PREMIÄRTUR, MORFAR OCH ULLARED

Idag kom vagnen och jag är så otroligt nöjd! Mer nöjd än jag nånsin varit med en vagn jag köpt. Brukar alltid vara en eller ett par saker man stör sig på eller blir lite besviken på när man väl har den i sin ägo, men den här känns än så länge helt fantastisk! Hoppas det kommer hålla i sig... Nu har jag ju ingen bebis att stoppa i den på den tag, men som tur är hade jag en annan driven testpilot till hjälp. Både vid montering och testkörning.
Hon är ju, enligt mig, för stor för en sån här typ av vagn, men utrymmesmässigt och bekvämlighetsmässigt satt hon jättebra.
Och det var inte bara i sittdelen hon fick plats! Hon ville även bli nerbäddad i liggdelen och hon låg riktigt bra där. Ingen minimodell av vagn detta alltså. Djup och bra liggdel och båda suffletterna är riktigt långa, det gillar jag. 
Sittdelen med footsack, och drar man upp en dragkedja i suffletten så går den nästan ända ner till bygeln.
Inga vidare bilder idag, får bjuda på bättre senare. Ville bara premiärvisa pärlan.
Åkpåsen passade perfekt. Det silvriga i suffletten är ett uv-skydd (som går att ta bort) som man fäller ut som en extra sufflett.
Åh, längtar man ju ännu mer!
Och så Julie och morfar, de har busat och gosat och lekt som tokar ikväll. Ända tills hon slocknade vid sju :) lagom tid tycker jag. Sen har Elvira fixat kvällsfika åt oss och tågbiljetter har bokats till nästa vecka då Fredde och pappa tar med sig Elvira och Rebecca till Ullared för shopping och hotellövernattning. Så avis.

1 kommentar: