torsdag 14 januari 2016

LITE SVALT OCH LITE STARKT

Jag har gnällt så mycket om vår värme (eller snarare bristen därav) idag så det börjar bli tjatigt nu. Och Fredrik blir arg för att jag gnäller, han tar det lite personligt, men det är ju knappast hans fel att vi bytte värmekälla just på årets kallaste dag.
Det här vaknade vi till imorse, det var svalt. Fredde felanmälde naturligtvis direkt och teknikerna rusade hit. De jobbade hela dagen och vid 15 skulle det vara åtgärdat.
Det här är nu. Fortfarande kallt, men pannan har ju en risig utetemp att jobba emot. Så vi antar att det helt enkelt bara tar tid. Jag har värmeljus i sovrummet och vetekudde under täcket. Det funkar. Plus att vi faktiskt har varmvatten idag!

För att rapportera om något roligare så lagade jag faktiskt middag idag. (Om man tvivlar på att det är något ovanligt kan jag berätta om två av mina barns reaktioner på att det var jag som lagade mat. Först kom Julie ut i köket och blev alldeles förvirrad av att jag stod vid bänken och hackade grönsaker. "Men... Men... Varför är det inte pappas tur?" Frågade hon med orolig stämma. Och när jag ringde Gustav för att få hem honom till middagen talade jag om att det var jag som lagat den. "Va? Varför då? Vart är Fredrik nånstans?!" Underbara ärliga barn...)
Jag lagade i alla fall en köttfärsgulasch och det gick hem hos alla utom Julie. Och det förstår jag för den blev en aning stark. Men jag blev riktigt nöjd och taggad på att laga mer mat. Mest för att chocka omgivningen kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar