fredag 22 januari 2016

FOLKTOMT, OLA-CONNY OCH FREDAGSMYS

God fredag på er! Ännu en arbetsvecka till ända, utan några värre gravidkrämpor och utan sjukdom hos barn. Det kan låta som en smal sak, men varje hel vecka jag jobbar nu är en seger i sig.
Vid tio-tiden på förmiddagen var Fredde och gänget framme i Ullared och rapporterna började trilla in. När jag var där med pappa och Elvira i september var det ju panikmycket folk och man kunde knappt röra sig i butiken. Idag såg det ut såhär:
Här gick det alltså knappt att komma fram med kundvagn då. Så de var så klart supernöjda och har tagit tre shoppingvändor i varuhuset mellan turerna till hotellet. Och tänk att på den sista turen hade de turen att träffa på Ola-Conny himself!
Så nöjda! :) Han var tydligen trevlig, även Elvira skickade en Ola-Conny-selfie. Hon var för övrigt helnöjd med dagen och meddelade att hon shoppat upp sina nästan tre tusen kronor. Bra jobbat!
Här hemma har Julie, Milton och jag haft fredagsmiddag och mys med mamma och Göran. Hamburgermiddag och lite annat gott. 
Rosa munk har blivit Julies fredagsgrej, men hon orkade bara en halv. Annars är det paddan som är den stora lockelsen med fredag. Hon får inte sitta med ipaden i veckorna men på fredagkvällen vet hon att hon får ha den och knarka youtube bäst hon vill. 
Och det gör hon. Bakningsfilmer, playdoh, Disney collector, kindereggsfilmer, Frostlego och allt vad det är hon tittar på. Och så Peppa Pig på Viaplay. Sen är hon nöjd. (Det är alltså inte jag som tvingat på henne fleecekläderna, hon har valt fredagsmyskläder alldeles själv, men det vet kanske de flesta redan, att hon klär sig själv, mitt lilla barn).
Och idag får hon sova bredvid mig i sängen, mest för att jag vill ha sällskapet. Ser fram emot imorgon när resten av familjen kommer hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar