lördag 16 januari 2016

TIDIG MORGON, SEMMELSUG OCH HÅRDA BUD

Ljuva lördag! Julie kom och väckte mig 05:30, men det gjorde inget alls. Vi tog med mitt täcke och gick och la oss i soffan tillsammans och tittade på film. Eller, Julie tittade på film. Jag kan ha slumrat lite.
När Fredde och storbarnen vaknade gjorde vi mysig frukost och startade upp dagen. Hann städa en sväng innan jag och tjejerna följde med mamma och Göran till Ekerö. Mediumstor handling på Lidl, liten handling på Ica Tappen, en flaska vin på systemet och två böcker till Jullan från Bokhandeln. Julie hade aldrig besökt bokhandeln förut. "Åh, ett bibliotek!" Sa hon när vi gick in och började visa vilka böcker hon ville "ta med hem". Två stycken fick följa med i alla fall, men vi fick snällt lov att betala för dom först.
Döttrar i motsol. Glada över sina lördagsgodisinköp. Elvira ska på tvillingfest ikväll och köpte lite grejer till sina presenter.
Vi åkte hem till oss och fixade lite fika. Har haft ett semmelsug ett tag och gav nu efter.
Gillar ju inte mandelmassa (om det inte är Fredriks hemmagjorda) så vi gjorde med vaniljkräm istället. Gott! Och mäktigt...
Nu ska jag snart börja med lördagsmiddagen, ska göra nån form av kycklinggratäng. Mamma och Göran kommer tillbaka och äter med oss.
Fick ett roligt mail av min barnmorska igår förresten. Hon skulle ju prata med läkaren igår och hon hade bifogat den nya journalanteckningen från läkaren i mailet. Där har hon skrivit väldigt tydligt att det är jag som å det grövsta avböjer att komma på veckokontroller, att jag även själv säger nej till föreslagen sjukskrivning, men om mitt blodtryck skulle stiga minsta lilla så är jag tvungen att sjukskriva mig, åtminstone på halvtid! (Exakt så med utropstecken och allt). Och drabbades jag plötsligt av något av följande; huvudvärk, svullnad, yrsel eller trötthet skulle jag genast komma in på kontroll. Hårda bud! Men i all välmening förstås.
På tisdag har jag tid för ultraljud för att se om Stellan växer som hen ska. Men om jag ska be om att få veta könet (igen), det vet jag faktiskt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar