söndag 10 januari 2016

MINNEN, FROSTBITE OCH SKOLSTART

Älskar minnesrapporten man får på Facebook varje dag. Med uppdateringar man gjort just denna dag genom åren. Idag fick jag bland annat upp dessa;
Jag kan till exempel inte riktigt förstå hur liten Gustav var när Julie var bebis. Älskar såna här bilder! Ljuvliga ungar <3
Kommer dock bli tråkigare och tråkigare att få dessa minnesuppdateringar för jag är inte alls aktiv på Facebook längre.

Den här dagen försvann snabbt förbi. Sovmorgon, frukost i soffan, mys med Julie och sen hade vi avdelningsmöte ett par timmar på jobbet. Träffade vår nya kollega i arbetslaget och ställde iordning lite nytt material i vår innemiljö. Imorgon är det full fart på jobbet igen... Tre veckor kvar av januari. Spännande att se vad kroppen kommer hålla för. Allra helst vill jag ju jobba ännu längre.
Efter jobbet blev det en tur till Vällingby för att köpa vinterskor till Gustav. Trodde jag, men han informerade mig väldigt bestämt om att 14-åringar inte använder vinterskor, de måste nämligen tänka på hur de ser ut. Jag har en stil att tänka på, talade han om. Så han valde helt enkelt nya gympaskor istället. Och jag betedde mig i enlighet med föräldraskapets regler och suckade och sa saker som att, kom inte och gnäll sen när du fryser om fötterna. Och undrar hur mycket du kommer bry dig om din stil när du måste amputera tårna för att de är förfrusna. 
Längtar tills han kommer till den där gränsen när man slutar bry sig om en stil och börjar bry sig om att vara bekväm istället. Minns att jag hade en sån issue med mössa. Jag började inte använda mössa förrän en bra bit in i arbetslivet. Det är kallt på förskolegården om vintern...

Nu ligger pappa, vår nattgäst, och sover i soffan och lugnet börjar även lägga sig bland barnen. Det är skolstart imorgon och vissa är mer prilliga än andra över det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar