måndag 25 januari 2016

GRÅ MÅNDAG

Försöker hitta på nåt spännande att blogga om, men det är inte så lätt en gråtrist måndag i januari. En vecka av jobb och diverse möten och kroppen börjar kännas lite mör. Idag kände jag mig för första gången väldigt väldigt gravid. Stor och trött och värk i både rygg och mage. Tog ett varmt bad nu på kvällen, det funkar verkligen på all smärta i kroppen. Och nu när jag lägger mig i sängen drar bebisen alltid igång dygnets värsta gympapass. Häftig känsla det där! Och helt galet egentligen, med den lilla människan som andas, växer och tumlar runt - inuti en! Längtar mer och mer för varje dag efter att få träffa, vem det än kan vara därinne. Hur det än är så närmar det sig. Har börjat fundera på och planera föräldrapenningen, inte särskilt muntert för rik blir man ju inte på att vara hemma. Men jag tänkte vara lite mer noggrann med planeringen den här gången. I nuläget ser det ut som att jag kommer vara hemma i ett år och Fredrik i tre månader. Det känns lagom och rättvist! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar