onsdag 13 januari 2016

PANNA OCH BESIKTNING

Imorse kom de äntligen och började bytet av vår värmepanna. De var klara (för dagen) efter 18 och då var det ganska utkylt här. Nu funkar den i alla fall och graderna tickar långsamt uppåt. Dock dröjer det med varmvatten, hoppas innerligt att det ska finnas lite innan jag lägger mig så att man kan duscha. Julie fick lägga sig oduschad och det var tillräckligt jobbigt. Jag vill tvätta ungen varje dag... 
Jag hade även besiktning hos barnmorskan idag och det gick bra. Alla värden var bra och hon tyckte att jag såg så pigg och fräsch ut. Mycket vänligt. 
Mödravårdens läkare hade dock skrivit i min journal utifrån mina gamla blodtryck och mitt notch-ultraljud att jag skulle gå på kontroll en gång i veckan, tillväxtultraljud i v 28 (fast det är ju försent)  och v 32, eventuellt börja med blodtryckssänkande samt fundera på sjukskrivning på grund av blodtrycket. Både jag och barnmorskan blev alldeles matta av att läsa allt det där och tyckte väl båda två att hon överdrev en smula. Mitt tryck är ju helt okej nu och bebis växer fint. Jag fick lämna ett knippe blodprover och så skulle BM prata med läkaren på fredag. Jag valde bort veckobesöken, varannan får räcka, men tackade ja till ultraljuden. Får då troligtvis göra ett i nästa vecka som då är v 29/30. Det går framåt i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar