lördag 12 december 2015

SOL OCH PAKET

Imorse for Fredrik och Julie iväg för att titta på Rebeccas gymnastikuppvisning. Roligt äventyr för Jullan och uppskattad vila för mig.
Efter att ha hostat loss det värsta på morgonen tror jag att jag mår lite bättre idag. Jag hoppas det - vill jobba på måndag.
Jag tog en promenad till Konsum för att hämta ett paket som väntade på mig där.
Det var bara en grad ute men härligt att få solen i ansiktet en stund. Långsamma steg blev det då jag blir andfådd (och naturligtvis hostig) av minsta lilla. Igår fick jag lära mig att man kan få svårt med syreupptagningen av järnbrist. På tisdag har jag tid hos min barnmorska, då får vi se om det är dags att börja med extra järn.
När jag kom hem tog jag tag i det här. Julklappsinslagning av det jag hittills handlat. Nåt jag annars brukar sitta med på kvällen den 23:e. Och svära över varför jag inte gjort det tidigare. Så nu gjorde jag det!
Men nu är det dags för vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar