söndag 27 december 2015

NYA RUM!

Om gårdagen var långsam och mestadels tråkig (tills vi fick en stunds kvällsbesök av Mattis, Bella, Elina, mamma och Göran) så har den här dagen varit betydligt mer produktiv!
Vi började med mysfrulle. Jag bakade scones, det händer inte så ofta.
Sen tog vi äntligen tag i rumsbytena som jag gått och funderat över så länge nu. Fredrik har inte alls varit lika sugen som jag på det här, dels pga att jag inte är till nån hjälp i mitt handikappade tillstånd. Startskottet idag kom sig av att Johan hade möjlighet att komma och hämta våningssängen som grabbarna haft. Att bli av med den var liksom en förutsättning för att kunna ta tag i resten. Och det gjorde Fredde sen, med hjälp av min exman.
Det hade ju varit kul om jag var mer som en riktig bloggare och nu kunde bjuda på fina före- och efterbilder. Men det har jag inga. Det som har skett är att grabbarna har flyttat till vårt gamla rum, som är det största. Där har de fått varsin riktig säng och gott om utrymme. 
Fredde, jag och Julie har flyttat ner till det lilla sovrummet.
Såhär ser en del av det ut. Det blev faktiskt bättre än jag trott.
Julie har en egen hörna med sin nya säng, och fortfarande vardagsrummet som sitt lekrum. I vardagsrummet blev det dock också en total ommöblering för att få plats med allt. Det är lite utmanande att vara trångbodda, men roligt att göra om! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar