onsdag 30 december 2015

LOTTO, REA OCH NAGELGLITTER

De är rätt sega, de här dagarna mellan jul och nyår. Särskilt, skulle jag vilja säga, om man är hemma själv med barnen och inte riktigt har orken på topp.
Det har blivit en del sånt här idag. Julie älskar sina memory/lotto-spel.
Och chill i soffan. Vi var båda lite slitna efter natten. Men till sist satte det dåliga sitta-inne-samvetet in och jag byltade på oss och vi gick ut för en promenad. Snön var för blöt för att jag skulle vilja gå till pulkabacken så vi gick upp till bäcken för att kolla om där var nåt vatten. Det är fantastiskt med 3-åringar, kasta kottar i vattnet var lika kul idag som sist! Dock blev hon kissnödig efter tio minuter så det var bara att gå hem igen. Då var vi så frusna så vi tyckte båda att det räckte med utevistelse. 
När Fredde kom hem var jag bra sugen på en liten paus från hemmet (och någon som vaktar på varje steg jag tar och ropar mamma, mamma, MAMMA! så fort jag lämnar rummet). Så medan Fredrik tog över här hemma och började med middagen åkte jag ner till Centrum. Där finns ju inte mycket mer än KappAhl men jag ville bara spana in deras rea och kanske göra några klipp till bebisen. Det senare visade sig dock helt omöjligt, eftersom jag inte vet könet. Det fanns i stort sett bara tjejkläder på bebisrean. Klänningar och volangbodys. Hade jag vetat att det är en tjej hade jag ju lätt handlat halvt ihjäl mig.
Två par strumpor blev det nu - kändes väldigt futtigt.
Julie fick ett par Frost-tofflor som hon blev väldigt glad över.
Och ett par tights till nyårsafton som hon blev väldigt arg över. Vår dotter i ett nötskal. De föll henne inte alls i smaken tydligen.
Extremt dålig bild, men jag vill bara visa mitt livs första försök till lite nailart. Det var skoj! Nu har jag i alla fall lite glitter på naglarna till morgondagen, vad jag ska ha på mig är en helt annan fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar