måndag 28 december 2015

LAST CHRISTMAS

Nu är vi färdiga med årets andra och sista julafton.
Det hann ju gå ett par dagar emellan så det kändes faktiskt helt okej att äta julmat igen. Men nu får det räcka.
Barnen var så klart prilliga och förväntansfulla över julklapparna som hägrade under granen. 
Elvira och Julie hjälptes åt att dela ut dem.
En mysig kväll, men tyvärr räckte inte orken för varken mig eller mina tjejer. Julie fick ett psykbryt av trötthet strax efter julklapparna och fick nattas. Elvira däckade i migrän och jag tog egentligen slut redan innan middagen. Har varit en massa fix idag plus lite bakning och ett par timmar i tvättstugan. Det låter som ingenting och helt normala saker, och det är det ju, men för mig blir det just nu mer än jag orkar med. Och så blir jag istället arg och frustrerad för att jag inte orkar så går det ut över humöret. Trist. Men imorgon sänker jag ribban och planerar ingenting. Mer än att vara hemma med alla barn. 
Fast jag hade ändå fin hjälp i tvättstugan. Mammas lilla hjälpreda <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar