torsdag 10 december 2015

ÖNSKNINGAR

Det känns bra värdelöst att jag fixade att jobba en dag den här veckan. En. Det var måndagen det. Tänkte sen att jag bara skulle ta en dag och vila bort förkylningen och samla lite kraft, men jag blir ju inte bättre. Fortfarande ont i halsen, vidrig hosta och svårt att få luft. Blir andfådd av ingenting och det känns verkligen som att luften inte räcker till. Jag får flashbacks till mycoplasman jag var dålig av i flera månader när jag väntade Julie. Det kändes ganska precis såhär. Fast jag har inte haft nån feber under den här veckan, så allra mest troligt är att det är virus. Som 9.9 gånger av 10. 
Men det här innebär i alla fall att jag missar luciafirandet på jobbet imorgon. Det känns trist och ledsamt, det är en tuff och intensiv dag men samtidigt mysig. Tänker på mina kollegor och hoppas att de får bra med hjälp.
Dock ska jag ta mig iväg till Julies lussande på förskolan. Det är hennes första och hon ser så fram emot detta. De firar med luciasångsamling klockan 7:15 på morgonen och sen äter man frukost tillsammans. Elvira och jag går med henne dit. Sen blir det hem till soffan ett par timmar igen. Förstår inte hur mycket vila man kan behöva...

Igår la jag ut de här tomteönskningarna på instagram. Några saker i all sin enkelhet. Alex Schulman och Sigge Eklunds bok, den bästa amningsbh:n, duscholja, en Brio Smile, Ferrero Rocher och tofflor.
Och idag, på Nobeldagen, tillika Malin-dagen, kom min fina mamma förbi med namnsdagspresenter. En amaryllis OCH 
en sån här låda! Underbart. Får se hur länge jag lyckas spara den...
Mamma och Göran flyger till Lanzarote imorgon bitti, de stackarna. Hoppas att de kommer få en fantastisk vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar