torsdag 24 december 2015

GOD JUL OCH GOD NATT

Vi har haft en annorlunda, men väldigt härlig julafton. Vi tre i den lilla familjen. Ingen hets, ingen stress, inga hålltider bara lugn och ro och ingen annan att bry oss om än just vi tre. Vi saknar våra stora barn och vi drömmer om en stor familjejul nästa år, men idag är vi ändå väldigt nöjda.
Julie fick sitt morgonpaket.
Och det var bara att börja spela Pippi-lotto direkt. Hon var glad och spänd på alla paketen under granen och väntade spänt på tomten. Lite besviken var hon dock för hon var så övertygad om att snön också skulle komma samtidigt som tomten.
Vår julfina lilla prinsessa. Klänningen rök dock innan lunchen, hon fick lite smör på den och då gick det ju inte att ha den på. Resten av dagen har hon spenderat i bara jultrosor, helt okej en sån här casual julafton!
2014 och 2015 :)
Mycket väntan... Men så kom äntligen tomten! Hon blev först jätteglad men sen väldigt fundersam och lite rädd. Tomten hade bråttom att lämna paketen och for sen iväg. När hon öppnade paketen frågade Fredrik, "blev du rädd för tomten?"
"Det var inte tomten, det var bara på låtsas. Det var morfar," svarade Julie då. Och det hade hon ju förstås rätt i. Förra året gick det att lura henne, men inte längre. Morfar kom in en stund sen han också, vi är väldigt glada och tacksamma att han åkte ändå hit från Skaresta för att tomta för Julie.
Jag hade visst också varit snäll i år. En hel hög med julklappar fick jag av min man. Flera av sakerna på önskelistan jag postade för ett tag sen faktiskt.
Roligt är att vi båda gav varandra tofflor och varsin signerad (av författarna alltså) bok!
På duscholjan hade han dessutom rimmat så fint :)
I övrigt så fick jag en stickad tröja, två amningsbh:ar och en del andra, roligare, underkläder. Superglad och nöjd är jag!
Fredde fick ett TP av mig så vi har spelat lite nu på kvällen, men nu är det sovdags. Får se vad återstående juldagar har att bjuda på!
God Jul och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar