måndag 28 december 2015

FÖRSTA SNÖN OCH JUL IGEN

Funderade lite över hur Julie skulle sova i nya rummet och sängen inatt. Hon har ju haft sin säng intill min förut och brukar vilja ha kramar och omstoppning med täcket ett par gånger varje natt.
När jag nattade henne igår frågade hon, "Är det här grabbarnas rum?" Jag svarade att nej, nu är det vårt rum. "Är utgången där?" frågade hon då och pekade på dörren, och "Är vardagsrummet där bakom?" som för att orientera sig i det nya rummet, så gulligt!
Hur som helst sov hon som en dröm och jag fick väcka henne tjugo i tio idag! Riktigt skönt. Det var bara Fredrik som fick gå upp i gryningen med ömmande rygg och halta iväg till jobbet, vi andra är lediga.
Och hur glada var mina tjejer idag då! Elvira var så rädd att snön skulle hinna smälta bort innan hon hann ut och leka, men med fem minusgrader imorse var det ju ingen risk! 
Efter frukost fick de äntligen gå ut och leka i vinterns första snö!
Så glad! Men hon blir också väldigt fort kall, min lilla späta. Så de kom in igen efter nån halvtimme. Men det var nog en lagom stund, hon är fortfarande förkyld. Nu är det filmläge och lunch som gäller. Milton och Rebecca kom nyss. Ikväll firar vi julafton med alla våra barn samt morfar, mormor och Göran. Det ska bli mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar