måndag 14 december 2015

HUMÖR, BLOCKET OCH ULLARED

Jag hamnade i en riktig formsvacka på förmiddagen, humörmässigt. Efter morgonens samtal med jobbet och efter att jag fastnat i känslan av att det tar alldeles för lång tid att vila mig frisk. Men det lättade under dagen och till kvällen kom pappa och räddade upp humöret helt. Hur kan man inte bli glad av att se honom och Julie leka och busa tillsammans?
Och när Julie väljer lek blir det så klart kurragömma. Hon älskar kurragömma och hon är riktigt bra på det - särskilt tillsammans med morfar.
Vid middagen var hon inte alls intresserad av maten utan gick ifrån bordet nästan direkt. Vi tjafsar inte, räknar med att hon äter om hon är hungrig och så är det bra med det. Jag tog för givet att hon gick in till soffan och tittade på sin film och tänkte inte mer på saken. Vi andra åt vår middag och satt sen och pratade. Efter en stund skulle jag gå och titta till henne men kunde då inte hitta henne. Vi letade allihopa och hittade henne till sist gömd under täcket i Gustavs säng. Där låg hon knäpptyst och helnöjd och väntade på att någon skulle leta. Hon är rolig den ungen.

Vi gjorde även ett Blocketfynd under kvällen. Vi ska skifta lite rum här i huset under julen och behöver skaffa en växasäng till Julie. Sängen hon har idag är onödigt stor och utrymme är något vi inte har i överflöd. Vi hittade en jättefin antik växasäng till salu i Bromma och den ska pappa ta med sig ut efter jobbet imorgon när han kommer igen. Ska bli så kul att göra om och fixa lite nytt här hemma.
Det bestämdes även här under kvällen att julklappen till Elvira och Rebecca från pappa blir en shoppingresa till Ullared i januari. Gissa om tjejerna blev glada när de fick veta det! Fredrik ska få följa med den här gången. Gissa om han ska få en lista av mig!
Det här är min och Elviras shoppingpåsar från när vi var där i september. Så mycket kommer jag aldrig kunna få Fredrik att handla. Men nån liten bebisgrej eller två kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar