fredag 11 december 2015

LUCIA, GNÄLL OCH TIPS

Efter en sjukkämpig natt vaknade jag upp till veckans sämsta dag. Luftrörsmässigt. Min initiala tanke var att bara vika ner mig och stanna i sängen. Men det gick ju inte när jag lovat min lilla unge att hon skulle få gå till förskolan som pepparkaka och att jag och Elvira skulle vara med på luciasamling och fika. Allt detta klockan sju på morgonen.
Så det var bara att bita ihop och hosta upp sig. Och som jag hostade. På förskolan satt alla de tre småbarnsavdelningarnas barn, föräldrar och personal i en stor ring och sjöng luciasånger stämningsfullt. Alla sjöng, utom jag som mest bara frustade som en lungsjuk. Pinsamt att hosta sönder varje sång så...men annars var det en mysig stund. 
Efteråt fikade vi/åt frukost, jag och mina tjejer tillsammans Julies kompis Vendela och Elviras kompis Linnéa som råkar vara syskon.
Fina lilla pepparkakan. Hon var så glad att vi var där.
Efter nån timme lunkade jag hem och tog emot pannreparatörer från Ekerö Bostäder. Tredje dagen i rad vi har dom här och idag kunde de slutgiltigt konstatera att de inte kan laga vår värmepanna. Då är man glad, särskilt såhär i juletid, att det är hyresrätt vi bor i och att kostnaden för detta inte drabbar oss.
Sen hostade jag mig ner i nån sorts dvala och vaknade vid ett.
Tvingade i mig denna klassiga lunch. Nudlar och alvedon, allt för att skramla ihop tillräckligt med kraft för att gå och hämta hem Julie igen. Jag är verkligen en sorglig människa just nu. Det känns så futtigt att gnälla över hosta, men faktum är att jag har så ont i bröstet och huvudet av allt det här hostandet att jag blir helt gråtfärdig emellanåt. Löjligt...måste vara gravidhormoner.

Men för att lätta upp stämningen såhär i slutklämmen kan jag komma med ett tips.
På Apotea kan man beställa två produkter från LCC (Löwengrip Care & Color) och få en duscholja på köpet. Det gjorde jag igår och idag låg de i brevlådan.
Ett litet kit till min vinter/gravid-torra hud. Apotea kör ju dessutom fraktfritt så det blev ett billigt kit det här.

1 kommentar:

  1. Man får gnälla! Ibland, bara det inte blir för mycket ❤️

    SvaraRadera