tisdag 22 december 2015

DOLT KÖN, JULISAR OCH SNART LEDIGT

Idag gjorde jag den här graviditetens fjärde ultraljud och den här gången kom jag ihåg att be om bilder. Apropå barn nummer fyra...
Där låg jag, och bebisen syns fortfarande på skärmen.
Såhär såg den ut, hela tiden med händerna uppe i ansiktet. Och hela tiden ihoprullad som en boll och felvänd så att könet var helt omöjligt att se. Den här gången kan jag inte skylla på likgiltig personal, hon försökte verkligen hitta och se, detta trots att jag var där för att göra helt andra saker, men det gick alltså inte. Nytt försök i vecka 32 kanske.
Undersökningen var till för att mäta flödet i mina blodkärl till livmodern och i navelsträngen, samt mäta bebisen. Detta pga mitt höga blodtryck när jag väntade Julie. Det har jag dock inte denna gång men det är en försiktighetsåtgärd antar jag. Flödena var i alla fall utmärkta och "Stellan" vägde nio gram under medelvikt. I det närmaste helt perfekt med andra ord! En trevlig julklapp tycker jag.

På kvällen hade vi båda mina föräldrar på middag och efter den gick vi över till Marlene och firade hennes födelsedag en dag i efterskott.
Min gulliga syster! Här skrapar hon trisslotter för brinnande livet, och ett gäng vinster blev det också. Gustav sitter bredvid och öppnar sin julklapp från moster Marika.
Precis som Julie och Elvira på denna usla bild (Marika själv dyker ur bild). De fick sina julisar i förväg eftersom Gustav och Elvira inte är här på julafton.
Alldeles nyss, innan läggdags, fick Gustav även sin julklapp från morfar och Kerstin. Ett spel-tangentbord som han verkligen ville ha men tyckt var alldeles för dyrt. Han blev så otroligt glad och överraskad, det allra finaste man kan se i sina barn.
Elvira får vänta lite på sin julklapp, men det kommer bli kanon det också!
Nu är det sovdags, ladda för årets allra sista arbetsdag! Och kort kommer den dessutom vara. Julie får vara hemma med Elvira, helt på Elviras egen begäran. Så gulligt att hon vill ha sin lillasyster hemma. De skulle hitta på en massa mys och jag kommer bara längta hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar