måndag 21 december 2015

PANNA, SHOPPING OCH "DEN"

Japp. Vi skulle ju få vår värmepanna bytt idag. Klockan sju skulle de komma. 
Så vi bar ut alla hyllor och rensade rent i badrummet. Väckte Elvira före sju, hon var inte särskilt taggad för att ha folk här, eller att vara utan värme och vatten under dagen.
Jag gick hemifrån halv åtta, då hade fortfarande ingen kommit. Halv nio ringde de från Ekerö bostäder till Fredrik och talade om att den nya pannan var försenad från leverantör och skulle installeras 11 januari istället. Har svårt att tro att man inte visste detta redan i fredags och kanske kunnat meddela oss då. Well well...vi får hoppas att plusgraderna håller i sig då vår nuvarande panna inte riktigt värmer ordentligt.

Annars har jag jobbat och det har gått bra. Det är lugnare på jobbet, en halverad barngrupp med i stort sett samma personalstyrka (fyra av fem), då håller ryggen. Nästan.
När jag slutade fick jag Julie levererad till mig och Fredrik och Elvira drog iväg till Solna Centrum för julklappsshopping. Så jag fick laga och äta middag tillsammans med bara Gustav och Jullan, det var mysigt.
Men vi fick inte vara själva så länge. Fredde är alltid sjukt effektiv när han handlar så strax efter sju var de hemma igen. Då var han hemlig och slog in julisar i köket. Spännande!
Jullan hänger med bebisen och kollar på barnprogram. Hon tycker om att prata med bebisen och planera för saker hon ska låna ut sen när den har kommit.
Och pussa på den!
Imorgon är jag ledig för ultraljud. Kanske slipper vi kalla bebisen för "den" sen, vi får se hur tillmötesgående personalen är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar