tisdag 29 december 2015

DÅLIG FARS, SNÖLEK OCH BAKNING

Gårdagsnatten blev som en riktig fars. Och inte på det roliga sättet. Jag var ju så trött och ville bara sova, men det var det inga barn som hade nån vidare lust med. Stackars Elvira kämpade med sin huvudvärk och var ledsen. Fixade med tabletter och kall handduk på pannan. Milton hostade halvt lungorna ur sig, fick hostmedicin men det hjälpte inte alls. Det är ju rätt lyhört i vårt pappershus så alla fick lite svårt med sömnen på grund av detta. Vid tolv väckte jag Fredrik och skickade upp honom för att ta hand om det hostande barnet sen hade jag ändå väldigt svårt att somna. Blev väckt vid halv tre av att Julie satt upp i sängen och ville ha vatten och sen satte hon igång att hosta och var klarvaken. Gav upp efter en stund och lät henne komma till vår säng. Där låg hon och gosade och tjattrade tills vi båda slocknade till slut. Var oerhört tacksam att hon sov nästan ända till halv tio imorse.
Lite bilder från dagen;
Magen. Och dagens härliga färgmatchning!
Och mina sötnötter! Det är så mysigt när de stora ställer upp och leker med Julie, det finns inget hon älskar så mycket!
Elvira är grym på det <3
Efter lunch tog vi oss ut en sväng. Jag frös som en hund men det var skönt med lite luftning. Julie var uppassad som en prinsessa av storasystrarna - upp och ner för backen!
Önskar att vi kunde få liiite mer snö.
Stoppade Jullan i badet när vi kom in, härligt rosiga kinder!
Stora tjejernas kvällsaktivitet var bakning, och självklart ska lillbossen vara med och övervaka arbetet. Bananmuffins med choklad blev det idag.

6 kommentarer:

  1. Så kul att få läsa om din vardag igen!! :-)

    Har du sett att det finns en radiokanal med countrymusik nu? Dixie 107,9. Tänkte på dig när jag upptäckte den i morse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar ju att jag hade nåt mer spännande att skriva om ibland ;) men det här är livet liksom!

      Den radiokanalen måste jag genast kolla upp, tack för tipset!

      Radera
  2. Men det är faktiskt vardagen som är roligast att läsa om. ☺️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ju på riktigt i alla fall! :)

      Radera
    2. Exakt!
      Jag vill i alla fall inte läsa om mode,mat och inredningsbloggar.
      Kanske för att jag har noll intresse för det!
      ����

      Radera
    3. Mode, mat och inredning - alla mina svaga punkter 😂 här slipper du allt sånt Jelena! 😉

      Radera