torsdag 17 december 2015

SKITFOGAR OCH NY AVDELNING

Jobb idag, och det blev en tuff dag. När jag var hos barnmorskan i tisdags och berättade om hur min foglossning var så mycket bättre så sa hon; tänk på att du kanske mår bättre i ryggen för att du faktiskt är hemma och vilar.

Hon kan ha haft rätt. För jag kunde knappt gå hem från jobbet idag. Och det känns så jäkla ledsamt. Jag vill ju jobba, jag är inte klar där, men exakt samma smärtor kom tillbaka direkt. Då tycker jag ändå att jag "sköter mig", inga konstiga lyft osv. Men väldigt mycket upp och ner från golvet, sitta vid låga bord och massor av av- och påklädning. Det räcker kanske.
Nu jobbar jag imorgon, på måndag och onsdag (ledig tisdag för ultraljud) och sen är det jullov och vila igen. Så får jag se hur det blir sen i januari.

Efter jobbet gick vi till Julies förskola för att spana in hennes nya storbarnsavdelning och träffa pedagogerna där. Hon börjar där i januari och det känns nytt och spännande. Men jag tror bestämt att det blir bra för henne att lämna den skyddade verksamheten i småbarnsgruppen. Även om hon bestämt hävdar att hon är en "liten tjej". 

Nu - sängläge och Transparent på Viaplay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar