söndag 20 december 2015

PLASTGRAN OCH SÖNDAGSMIDDAG

Idag blev det gjort! Den plastiga granen blev utfälld, uppställd och klädd.
Vi bytte ju till plastgran för att Julie tycktes vara allergisk mot den riktiga varianten, och ärligt talat är det ganska skönt. Jag saknar inte barren alls. Även om den är lite klen den här granen. Men Elvira och jag gjorde vårt bästa med vårt relativt skrala pyntförråd. Det här med att samla på julpynt har aldrig riktigt varit min grej.
Julie var med Fredrik på kalas, men när hon kom hem ville hon såklart också pynta granen. Hon hängde upp sina torkade och glittrade apelsinskivor som hon gjort på förskolan. Hon var väldigt noga med var de skulle hänga.
Och kalaset på Andys lekland var en hit. Fredrik skickade bilder och film därifrån och rapporterade om att det troligtvis var det roligaste hon gjort i hela sitt liv. Hon var också duktigt slutkörd när hon kom hem.
Jag hann slå in mina sista julklappar under dagen samt äta skinkmacka med mamma.
Så galet gott!
Men något julbakande blev det inte av eftersom den här stod i ugnen i sju timmar;
Helstekt kotlettrad. Men det gjorde inte så mycket, fantastiskt god söndagsmiddag blev det i alla fall. Baka kan jag göra en annan dag. Jag har ju dessutom så jäkla ont i ryggen så jag kan inte stå upp tillräckligt länge för att baka ändå...
Imorgon har barnen sin första jullovsdag, och den inleds storslaget den hemmavistelsen. Klockan 07:00 kommer det folk för att byta vår värmepanna. Det kommer troligtvis ta hela dagen. Utan värme, och eventuellt också utan vatten. Det blir bra. När det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar