tisdag 1 mars 2016

LÄSNING OCH ANDRA TIPS

Det här gör mig glad;
Julie kommer hem från förskolan och frågar om hon får lägga sig i sängen och läsa böcker. Och hon läser verkligen, på sitt sätt. Bläddrar från sida till sida och berättar en story. En massa roliga och svåra ord använder hon också. Jag tänker på hur enormt bra det här är för hennes språkutveckling. Både att vi läser för henne varje dag, men även att hon gör det själv. Högläsning är så viktigt.
Jag fantiserar om att hon ska bli en riktig bokmal, precis som Elvira. Hon lånar flera böcker i veckan som hon plöjer och det lönar sig verkligen! Hon läser snabbast i sin klass och har ett grymt språk, både i tal och skrift. Stolt mamma :)

Annars har det inte hänt så mycket här idag. Julie har varit på förskolan och jag har tvättat sex maskiner tvätt. Mellan turerna i tvättstugan låg jag på sängen och tittade på film, Boys don't cry med Hillary Swank, grym film, i dubbel bemärkelse.
Eftersom jag inte har så mycket annat att komma med kan jag även tipsa om två serier jag kollat in nu när jag har en del tid över.
Mad Dogs, hela första säsongen (vet inte om det kommer fler). Den var helt okej men inte mer än så.
Outsiders, fem avsnitt finns än så länge och nya kommer varje onsdag (detta gäller alltså ViaPlay). Jag älskar ju filmer och serier om inavlade freaks i Appalacherna så detta är en serie helt i min smak!
Avslutningsvis en till bild från preggo-fotograferingen. En bullig sådan. Längtar så efter vem det än är som gömmer sig därinne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar