tisdag 29 mars 2016

TROTS OCH SÅ

Min galna och viljestarka lilla Pippilotta. Jag har verkligen noll energi och ork över för att hantera hennes treårstrots just nu och det märker hon. Och förstärker förstås sina utbrott. Resultatet blir ju inte alls trevligt kan jag tala om.
Fast den här dagen har faktiskt varit bra, bortsett från ett utdraget dags-att-gå-på-toaletten-utbrott vid middagstid. Julie var glad över att gå till förskolan imorse och glad när hon kom hem. Före och efter förskolan är ju annars stunder då hennes energi inte riktigt brukar räcka till för att hålla humöret.
Själv är jag tjock och trött och lider inte av något mer spännande än förvärkar. Tyckte bebisen rörde sig dåligt under natten, morgonen och förmiddagen och började fundera på om jag behövde åka in, men sen vaknade Stellan till liv ordentligt och bökade på som vanligt. Är lite nervös inför den här bedömningen på fredag då beslut ska tas om igångsättning. Det är skrivet av läkare i min journal att jag inte ska gå över 40+0, men jag är rädd att den jag ska träffa nu kommer tycka att jag har mått för bra, haft för bra värden och fortfarande mår för bra för att motivera igångsättning. Jag är halvt inställd på det, så får allt annat bli en glad överraskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar