tisdag 22 mars 2016

OSPÄNNANDE, SJUKT OCH NAMN

Det är sannerligen ingen spännande tillvaro jag har att rapportera om just nu. Jag går upp, myser med Julie, lämnar henne på förskolan, går hem (oftast ganska trasig efter den promenaden), städar och plockar lite, tittar på nån serie på SVT eller viaplay, sover middag, äter lunch, väntar av tiden till jag kan göra Fredrik sällskap och hämta Julie vid tre, hem igen, och ja...kvällsrutiner. Det är som att tillvaron står lite på paus, jag bara väntar på nästa fas och på att få lite ny ork.

Idag kom pappa ut till oss igen och det tycker vi är så mysigt. Särskilt Julie, hon vill bara leka och leka och leka med morfar. Vi åt grym sushimiddag och sen var det lite matkoma på det.
Jullan har haft ett rinnande öga hela kvällen och jag kunde se att ögat hade kladdat en del under dagen på förskolan. Hoppas verkligen inte att hon vaknar upp med en ögoninfektion imorgon. Jag har ultraljud imorgon och mvc på torsdag och jag skulle vara så glad och tacksam om hon fick vara frisk, både dessa dagar och under resten av påsken!
Hemma hos sin pappa ligger Elvira och är sjuk för övrigt. Feber och ont i hals, öra och huvud. Hon är ordinerad vila resten av veckan så att hon förhoppningsvis är frisk till påskmyset hemma hos mormor. Jag ser verkligen fram emot det.

Vi håller på och diskuterar namn till bebisen och jag kollade in namntoppen för lite inspiration.
Tyckte att det var smått fantastiskt att kusinerna Julie och Elina som föddes 2012 delar samma plats (tillsammans med Bianca) på namnlistan tre år senare. För övrigt blev jag inte så mycket klokare när det gäller namn. Vi har några förslag, men inget klockrent. Det har aldrig varit så svårt att välja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar