fredag 4 mars 2016

MVC, STEINAR OCH TRADERA

Det har ju redan hunnit bli lördag innan jag hamnat i sängen och har tid att blogga om fredagen. Den bör ju dokumenteras, även om inget exceptionellt har hänt.
Elvira och Julie följde med till min besiktning på mvc.
Mest för att Julie skulle få leka i väntrummet (men jag tror att de hade lika kul båda två). Sen fick de följa med in och lyssna på bebisens hjärta. Det var fint men Julie blev inte alls imponerad, lite för abstrakt det där kanske. Något som hon däremot tyckte var väldigt skojigt var att jag fick kissa i en mugg (hon följer mig överallt, även på toaletten), de där ska man ju dricka i, tyckte hon :)
Besiktningen gick bra i alla fall, blodtrycket var jättebra. Däremot har jag ju en väldigt livlig bebis och hon kunde inte svära på att den ligger med huvudet ner (även om det sannerligen känns så när jag går). Hon ska känna efter igen om en vecka och är hon fortfarande osäker då blir det ultraljud.
Efter det hämtade vi ut påfyllning av Julies alla mediciner på Apoteket, tänk vad fantastiskt att läkemedel till barn är gratis numer. Sen fick vi vänta bra länge på buss i ösregn innan vi kunde åka hem igen. Elvira hämtades upp av pappa och Petra och jag och Jullan gick hem till fredagsmyskvällen. En skön och lugn kväll i soffan som nyss avslutats med Beck-Steinar. Den var helt okej.
Jullan i dagens outfit :) lilla bönan, hon är så glad i sina nya "finstövlar".
Och så har jag återupptäckt Tradera. Behövde köpa ett nytt fleecefodrat galonställ till Julie då hennes börjar bli i minsta laget. Har kikat på Didrikson, det är det jag vill ha, men de är ju rätt dyra och jag är osäker på storleken. Vill köpa 110 men vet inte om det är alldeles för stort.
Men på Tradera hittade jag precis det jag ville ha, ett lila ställ i 110 som jag klippte för 175 kr plus frakt. Ett begagnat naturligtvis men funkar alldeles utmärkt att blöta ner sig i på förskolan. Bra grej.
Nu ska vi sova, och hoppas att vi orkar med en rolig utflykt imorgon (idag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar