fredag 11 mars 2016

GLÄDJEBESKED OCH DYGNET RUNT

Idag hade jag först läkarbesök för att fixa sjukskrivning och sen besiktning hos barnmorskan. Läkaren var helt fantastisk och detta delvis på grund av det glädjebesked hon gav mig. Jag har ju alltid gått långt över tiden med mina barn och behövt bli igångsatt av en eller annan anledning. Har räknat kallt med detta även denna gång och därför har jag bortsett från bf 6 april och räknat med att föda typ i mitten av april. 
Men nu berättade denna underbara läkare att jag inte kommer få lov att gå över tiden på grund av mitt blodtryck. Har bebisen inte kommit den 6 april så ska jag sättas igång denna dag, eller senast dagen efter. Jag blev så otroligt glad! Plötsligt känns det ju jättenära till förlossning! 
Fick reklampåsen med mig hem och pratade förlossning, amning och Bvc med barnmorskan - det hela känns plötsligt alldeles verkligt! 
I nästa vecka ska jag även få göra ett ultraljud för att kolla hur bebisen ligger. Varken läkaren eller bm kunde säkert säga att den ligger rätt.

I övrigt har det också varit en fin dag. Jag har fått hem mina stora barn, plus att vi hade Mattis här på besök ett par timmar i eftermiddags. Det var roligt, och alldeles för längesen! Han skulle ut och äta middag med gamla kompisar - hoppas de fick en trevlig kväll. 

Nu väntar jag hem min son från fritidsgården så att jag kan se till att han kommer säkert i säng innan jag själv går och lägger mig. Jag har ett litet barn som är vaket tidigt på morgonen, ett stort barn som ska övervakas sent på kvällarna, och snart har jag en spädgris som ska hålla mig vaken på natten. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar