måndag 29 februari 2016

LITE LEDIGT, MYCKET MYSIGT

Gissa vad Julie valde imorse, gå till förskolan eller vara ledig?
Så otroligt glad och nöjd över att få vara ledig. Här har hon bullat upp med pennor, målarbok, katterna, barnprogram på tv och en skål jordgubbar till frukost. Vi har haft en jättebra dag. Hon har varit chill och mest velat ta det lugnt, men då är det ju jag som får dåligt samvete och stress och måste se till att vi kommer ut och leker lite. Jag fick tjata och tjata på Julie och när hon förstod att Elvira ville följa med, då gick vi ut.
Nästan en och en halv timme var vi ute och promenerade. Tjejerna skulle förstås gå i den isiga bäcken, men det gjorde inte jag.
Så mysiga ihop de här två. Vi lekte att vi var karaktärer från Jullans favoritprogram Diego, och då har man hela tiden uppdrag att rädda olika djur längs vägen. Hon var så otroligt glad över det!
Mindre glad var min mage och mina fogar när vi väl kom hem igen, men det fixar sig med en stunds vila på soffan.
Elvira och Rebecca har sportlovskul och leker med smink, knasunge! :)
Imorgon tror jag att Julie får gå till förskolan. Jag ska tvätta en massa under dagen och då har hon roligare där. Hon kommer att få vara ledig i slutet av veckan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar