torsdag 17 mars 2016

INTE SÅ SPÄNNANDE

Den här veckan lär inte gå till historien som tidernas mest spännande. Det går ganska långsamt när man är ett slitet preggo, särskilt när man har haft sällskap hela veckan av förkyld 3-åring. Vi har haft det ganska bra, om än stillsamt, men idag började hon klättra lite på väggarna och visa upp ett inte allt för trevligt humör. Och min ork är inte på topp, vi blir en smula osams och sen får jag dåligt samvete för att jag inte är en så bra mamma som jag önskar. Hoppas att hon är frisk nog för förskola nästa vecka. Noterade igår att pollenhalterna är höga här nu så idag fick hon börja med sin allergimedicin igen. Får se om det hjälper nåt. Vi kör hårt med astmamedicinerna när hon är förkyld, men det är segt att bli av med den här gången, hon samlar på sig så himla mycket slem. Glad att jag i alla fall har möjligheten att ha henne hemma så länge det behövs.
Det är ganska trångt i famnen, men hon trivs där ändå. Vi tankar gos och närhet nu så mycket det bara går. Snart får hon dela med sig av sin mamma, mer än hon troligtvis kommer tycka är okej.
Dagens preggo, strandad i soffhörnet. Blev inte jättemycket nytta gjord idag. En tur till Konsum, dagliga svängen med dammsugaren och så bakade jag och Jullan en hallonkaka i långpanna till torsdagsfikat. Och jag lagade faktiskt middag! Händer ju nästan aldrig, men Freddan var iväg på möte.
Imorgon tar jag med mig Julie på veckobesiktning hos barnmorskan. Hoppas att hon är på bättre humör då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar