tisdag 15 mars 2016

SÄNGLÄGE, STORA BARN OCH SKÖTVÄSKA

Julie var betydligt sämre i sin förkylning idag så det var helt rätt att vi höll oss hemma. 
Frukost och film i sängen och där stannade vi kvar nästan fram till lunch, det var ingen av oss ledsen för!
Jag ringde för att boka om mitt ultraljud och där fanns första lediga tid nästa onsdag. Då är jag 37+6. Tur att man kan vara säker på att mina barn inte trillar ut i förtid.
Just nu ligger jag och väntar på att Gustav ska komma hem från AIK-Hammarby-matchen. Första gången Gustav går på fotboll och då ska han göra det i klacken på norra stå. Jag har varit jättenervös.
Här är han innan han åkte. Jag sa att jag ville ta några bilder innan han åkte iväg blev knivmördad. Usch, det är inte alls kul när barnen blir stora och far iväg på läskiga saker som jag inte kan kontrollera. Han är i alla fall där med sin kompis och kompisens pappa skulle köra dom hem. Nu vet jag att han är på väg så det är lugnt.
Mormor kom förbi efter jobbet för att muntra upp det sjukliga barnet, och det gjorde hon med besked.
Med ett paket jätteballonger! Jullan var lyrisk och jagade de här ballongerna en bra stund innan det var dags för soffläge igen. Jag var säker på att efter en såhär slö dag skulle hon ha svårt att somna till kvällen, men vid 18:30 bad hon om att få gå och sova. Det har aldrig hänt förut. Jag läste några Alfons-böcker och sen slocknade hon, rosselsnarkande, vid min sida. Hon är sannerligen inte kry.
Idag fick jag hem skötväskan! Så himla snygg och så rymlig! Den är nu packad med bebisens alla prylar till förlossningen och står redo bredvid min väska. Helt galet att det snart är dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar